Förberedelsen inför…

Eftersom en hel del saker bidragit till att min framsida av huset inte blivit klar denna sommar, hade jag mer eller mindre gett upp hoppet. Men för några helger sedan då jag hjälpte en av mina närmsta vänner att bygga 100 meter staket väcktes det på nytt. Tack vare underbara vänner kommer nu i alla fall delvis framsidan att bli klar. Vi kommer denna helg påbörja stenläggningen till min kommande autriumgård. Trätrallet kommer jag först påbörja till våren.

 

Så igår började jag med förberedelserna. En lastbil kom med 4 kubikmeter stenmjöl som jag fick skyffla in i carporten. Dessutom började jag med att gräva bort gräset som funnits på framsidan. Idag kommer jag fortsätta gräva gräs samt att få bort lite jord, så att det imorgon mer eller mindre är redo att lägga ut markduken. Längtar tills detta blir klart…

 

StenmjolFramsida-Before

Kommentera

