Sakta sakta…

Min planering av framsidan ligger väldigt långt efter i tidsschemat. Jag har insett att jag inte kommer vara färdig i år. Men när möjlighet att ta ett litet steg till dyker upp är jag redo att slå till.

Jag behövde mursten för att göra en stödmur mellan carport och planket. Detta för att få ett stabilt slut i nivåskillnaden. Jag hade räknat att jag behövde cirka 20 st och plötsligt dök det upp 23 st begagnade på Blocket. Eftersom muren egentligen aldrig kommer bli speciellt synlig tyckte jag det var onödigt att köpa nya. Jag slog naturligtvis till direkt.

Med tanke på att jag vill muren ska bli så stabil som möjligt, så hade jag tänkt limma den. Detta kräver att stenen är ren och utan beläggning. Jag kopplade in föreningens högtryckstvätt och gick loss på murstenen. Resultatet var perfekt. Så nu ligger det en ny stödmur på plats och jag har tagit ett babystep till.

Mursten

Kommentera

