Fynd

I lördags begav vi oss till Helsingborg för att besöka Erikshjälpen. Jag har aldrig tidigare varit i den affären där utan endast i Malmö. Affären i sin helhet överraskade med mycket bra grejer även om de inte hade vad jag letade efter.

Vi begav oss istället till Väla och tog en runda där. Detta köpcentrum har växt något ofattbart sedan jag var där sist för 10 år sedan. Jag är är inte så mycket för köpcentrum generellt, men det var kul att gå en runda. Inte heller där gjordes några fynd, men sen gick vi till IKEA istället…

Jag hade siktet inställt på en sån här insats till kastruller som man har när man smälter choklad. Denna plockades upp och när vi kom till ljusavdelningen hittade jag superfina ljuslyktor till värmeljus. Dessa ingår i IKEAs julsortiment och de hade endast två kvar, tyvärr. Men de kommer in flera och de fanns en massa i Malmö. Dessa lyktor ger ifrån sig superfint sken.

Innan vi tog oss till kassorna tog vi en tur inom fyndavdelning som alltid är ett måste. Till min förvåning fanns det två stycken runda Billsta-bord där som varit skyltexemplar. Det ena hade ett stort hack i skivan men det andra hade inga synliga fel. Jag har varit på jakt efter ett runt bord till köket sedan vi flyttade in, men inte hittat något som var stabilt nog. Nu fanns detta bord till under halva priset. Jag slog till direkt!

Jag blev dock lite orolig då vi först inte fick in det i bilen fast jag monterat isär det. Men med lite tanke och lite extra tryck så gick det precis in i bilen och vi styrde hemåt.

Kommentera

