Ljus i höstmörkret

Jag har kommit underfund med att jag behöver skaffa mig taklampor till vardagsrum och sovrum. Det börjar bli mörka kvällar och ibland behöver man ordentlig belysning. Mitt soffbord är ganska smalt och takhöjden endast 240 cm vilket gör att jag inte kan ha någon stor mysig taklampa. Jag har nu börjat titta på olika takpendlar, men jag vill att det ska hända någonting när man tittar på den.

Lampan på bilden gillar jag skarpt men den är ganska dyr, eller inte jättedyr men just nu vill jag inte lägga de pengarna på en lampa. Samlingen med enklare multifärgade kupor har jag hittat begagnad i en kromad variant. Nu funderar jag på om jag ska ta en liten roadtrip i helgen för att få lite ljus i tillvaron.

Kommentera

