Besvikelsen vs eufori

I onsdags så körde som sagt jag och mini över bron för att hämta våra fåtöljer. Jag kan väl säga att jag inte var glad när mannen på transportfirman sa att det blivit något fel, så jag kunde inte få några fåtöljer! Ja fick verkligen bita mig i läppen för att inte gå fullständigt i taket. Det var naturligtvis inte mannens fel utan hans chefs, men jag ville vara tydlig med att min reaktion gick fram. Naturligtvis hade hans chef slutat för dagen, men jag fick telefonnumret.

Så i torsdags var det hans tur att få sina fiskar varma… Naturligtvis skyllde han på auktionsfirman, men lovade att ta tag i det direkt. Jag nöjde mig inte med det, utan jag ringde auktionsfirman, sen var bollen i rullning. Jag gjorde klart att det fanns tre parter i detta, men att det bara var jag som hade ryggen fri. När klockan var 13.00 ringde transportfirman igen med svansen mellan benen, det var hos dom felet låg. Jag blev lovad hemkörning till dörren som idag måndag.

Jag kan ärligt säga att jag tvivlade på att några fåtöljer skulle komma då klockan hann bli 17.30 innan det knackade på dörren. Men där stod en kille från transportfirman med mina fåtöljer redo. Det är verkligen med stort nöje jag ser dessa fåtöljer i mitt vardagsrum! Nu ska det bara lite tavlor på väggarna och en lampa från taket… Jakten fortsätter…

Kommentera

