Äntligen bad

I fredags var jag på Hornbach och köpte en ny bottenventil till badkaret. Den gamla hade gjort sitt och var helt lös och höll ej vattnet kvar i karet. Jag älskar att bada badkar under den kallare årstiden så detta var något som måste fixas. Dessutom var fronten lös på badkaret eftersom en av hållarna var sönder på foten. Detta löste jag genom att byta sida på badkarsfötterna, jag vände helt enkelt upp och ner på karet. Tog loss fötterna. Bytte sida. Och vips var det ett helt badkar igen. Så igår kväll tog jag ett premiär bad i vårt nya hem.

Badkarshyllan från IKEA till schampoo och duschtvål funkar även som en stämningshöjare. Perfekt att ha drickat och ljusen på när man ligger och funderar på alla världsproblemen.

Kommentera

