Chansning

Nu börjar jobbet att få hem de senaste fynden till huset. Jag ropade in två femtiotals fåtöljer på nätauktion i fredags. Fåtöljerna fanns på ett auktionshus i Danmark, men inte på andra sidan vattnet utan på Jylland. Jag har kollat upp innan att man kan få transport till Köpenhamn för en rimlig peng. Jag uppskattar att jag med transport och resa med bil till Köpenhamn kommer undan med en tredjedel av priset jag fått ge för liknande i en second hand affär. Men visst det är en chansning då jag inte undersökt fåtöljerna innan köp. Skulle jag inte vara nöjd så kan jag få tillbaka pengarna på Blocket.

Kommentera

