Trög väg framåt

Den senaste tiden har det varit svårt att hitta något till hemmet. Folk verkar ha alldeles för mycket pengar för tillfället. Jag bevakar otroligt mycket objekt på nätauktionerna, men saker som är värderade till 2000 sek går för 3500 sek. Jag är inte desperat utan avvaktar till jag hittar fynden.

Vi var på två stycken olika loppisar denna helg. Första var en lokal Lions loppis och där var inte förvånande absolut ingenting. Igår var vi på loppis i Flyinge och där hittade jag inte heller något. Det enda som följde med hem var en snowracer som mini hittade för 50 sek. Lite småfix på den och mini är redo för vinterns utelek.

Något som jag verkligen inte gillar med vissa loppisar är deras upplägg. Man löser inträde och sen står alla vid en avgränsning och väntar på öppning. Längst fram står second hand butikernas folk, dessa har varit där på morgonen som hökar när det packas upp. De vet precis vad som finns och springer in och tar fynden. Detta har jag problem med… Jag tycker att de som håller i loppisen borde sätta lite stopp för detta.

Exempel på sätt att råda bot på detta är som det var på Önneköp IF’s loppis. Där fick alla gå in innan öppning (typ 30 min innan) och kolla över möblerna. Sedan la man ett bud på en post-it lapp. Vid öppning så fick man chansen att matcha det bud som låg högst just då. De enda som inte gillade detta upplägg var just second hand handlarna… På detta sätt hamnar vinsten hos idrottsföreningarna och inte inne hos stadens second hand handlarna.

Kommentera

