Playtype

Ibland står man handfallen till vad man ska ha på sina väggar. Ska det vara en äkta målning, ska det vara något snyggt screen-print eller ska det vara något tänkvärt någon person sagt? Jag har länge varit inne på att måla något själv, men vet ärligt talat inte om jag vill titta på det varje dag… Jag älskar ju grafiska uttryck och därför så gillar jag också Playtype.

Jag tycker detta är supersnyggt och helt min bag. Detta är något jag kan ta till mig och göra något av själv. Klassiska typsnitt som varat under många år, lär hålla även på mina väggar. Nu tror jag att jag kommer göra detta själv, då jag har mina favoriter. Snygga Ribba-ramar från IKEA kan man ju få för inte allt för dyra pengar.

Kommentera

