Mjukare sovrum

Jag har funderat mycket på en lampa i sovrumstaket. I och med att min arbetsplats också finns i sovrummet så blir risken att detta rum blir rörigt och stelt. Jag vill helt enkelt få in en mjukare och lite, vad ska jag säga, sexigare känsla. Därför går mina tankar åt att ha en hängande lampa vid fotändan av sängen.

Maskroslampan från IKEA är ju väldigt vanlig och ger med en dimmer ett skönt intryck, då den kastar skuggor på väggarna. Dock skulle jag vilja få samma effekt men med lite unikare utseende. Så nu i loppis tider sprang jag på denna guide på nätet. Jag tror att man med väldigt småpengar kan få en väldigt skön lampa. Med tanke på vad man behöver ge för lite spetsdukar på loppisarna så kan det vara värt att prova.

Kommentera

