Slutfasen

Denna helg har vigts åt att ta hand om de eftersläpande småfixen i renoveringen. Målet är att allt det stora ska vara färdigt innan några möbler sätts på plats.

I lördags målade jag färdigt badrummet och tog hand om alla element och rör till elementen. Ett jobb som mer eller mindre kan knäcka vilken rygg som helst. Jag fick växla målning med lite städning för att vila ryggen.

I söndags var det dags för att tömma uterummet från allt skräp som jag samlat där samt att måla lister. Jag hämtade upp släpet hemma hos min syster för att sedan lasta det fullt av skräp. Passade även på att låna min systers gräsklippare då gräset såg ut som en mindre äng. Detta var en skön omväxling från huvuduppgiften som var att måla alla golvlister. Att måla just golvlisterna innan möblerna kommer dit gör ju att det är frittfram att möblera in till väggarna direkt.

Eftersom som det var mors dag igår så fick jag en paus på eftermiddagen med lite mat. Jag valde att gå först av alla efter att jag laddat om batterierna. Jag hade nämligen hall och kök kvar att måla lister i. Efter en grym jobbhelg med kroppsarbete var jag hemma runt kl 21 igår och somnade gott måste jag säga.

Kommentera

