Börjar sjunka in

Denna helg har varit en lite mindre produktiv helg än jag tänkt mig. Det berodde på två saker. Ett; jag lyckades dra min rygg förra vecka och var tvungen att vara lite försiktigt så den inte pajar helt nu i flyttider. Två; Mini var sådär sugen på att vara inomhus i det väder som var. Han ville hellre vara ute och spela fotboll, och jag förstår honom. Svårigheten är att han ännu inte har några vänner i området, så den som får ställa upp är jag.

Vi lyckades iaf mer eller mindre med de måsten vi satt upp för helgen. Tyvärr tänkte jag lite fel så badrummet blev aldrig färdigmålat igår. Det är dock grundat och mjukfogat, så nästa helg kan jag färdigstryka det direkt. Då kommer jag även att börja måla alla lister och snickerier. Alla rum är förövrigt färdigmålade nu, såååå skönt.

Nästa helg har jag även tänkt hinna med att städa av radhuset så vi kan börja sätta dit grejer. Kanske att jag satt målet med nästa helg lite högt för jag hade tänkt att tömma mitt källarförråd också. Men det är bättre att sätta målen lite högre nu i början eftersom det då finns tid i slutet att ta av.

Jag fick naturligtvis hjälp av mini i helgen med ditt och datt. Då krävs det naturligtvis lite paus också. Det har även börjat sjunka in lite hos mini som fullkomligt förälskat sig i sin granne idrottsplatsen! Det är rena himmelriket för en fotbollstokig 9-åring att bo granne med 2 st 11-manna gräsplaner, 1 st 11-manna konstgräsplan och 1 st 5-manna gräsplan.

Kommentera

