Känns rätt

Idag har jag fått hjälp av mini med den hemska tapeten i hallen. Min närmsta vän och hans pappa gör ett fantastiskt jobb med spackling och målning i radhuset. Jag får sjukt dåligt samvete att jag inte kan vara på plats mer själv. Men jag har en son som ska sysselsättas och ett jobb att sköta. Nästa helg är barnfri och kommer därmed vara uppslukad av renoveringen.

Ikväll känns det dessutom oerhört positivt med mitt beslut att flytta. Vi har varit på MFF-match och hinner egentligen bara hem och äter lite innan jag kollar SDS på nätet. Där kan jag läsa att en kvinna skjutits till döds i en bil 100 m bort. En plats där tusentals personer passerat 30 min tidigare. Vi bor ändå i vad som anses en av de bästa delarna av Malmö.

Kommentera

