…and round it goes

Jag har en förkärlek till runda matbord. Jag gillar att sitta och ha ögonkontakt med alla vid matbordet. Jag vet ännu inte hur det kommer fungera med ett runt bord i nya huset, men målet är bord med 120 cm/diameter. Detta bord från Magis som heter Tavolo är oerhört snyggt tycker jag, men det är möjligt att ett bord med centrumfot skulle gjort sig bättre. Då blir det mer flexibelt ifall man vill trycka in en extra sittplats.

Som köksstolar vill jag ha Charles Eames DSW fast inte med lönn-ben som på bilden utan med valnöt istället. Jag tror att olika färger på dessa stolar skulle balansera ett i övrigt ganska stilrent hem. Dessa stolar fungerar att blanda med exempelvis stolar av Verner Panton eller Arne Jacobsen.

Kommentera

