Begränsad insyn

Jag har funderat mycket på min nya framsida. Vi har i och för sig en carport framför vår framsida som begränsar insynen, men eftersom det är ett hörnradhus så täcker det inte allt. Jag har inga problem med att folk tittar in men vill ändå begränsa det.

Jag har i mina tankar tänkt ta bort de rabatter som finns där idag och plantera i krukor istället. Det finns två anledningar till detta. 1. Det är enklare att rensa ogräs i en kruka. 2. man kan variera och möblera om uteplatsen under säsongen.

Underlaget som ligger där idag är inte helt bra. Man har plattor sen det byggdes som är bra, men också extra som lagts ut på bristfälligt underlag. Jag har nu hittat 600×600 mm (alt. större) betongplattor från Flisby i grafitton (inte samma färg som på bilden). Dessa skapar en helt underbar uteplats.

Nu gäller det att spara pengar till dessa och samtidigt bygga på det plank som finns i carporten idag för att begränsa insynen.

Kommentera

